Many Languages: Asterix speaks Hungarian (Magyarul)

Der Bereich von Sammler für Sammler - Diskussionen, Objekte und Meinungsaustausch beispielsweise zu nicht mehr erhältlichen Asterix-Produkten oder nicht im Handel erhältlichen Artikeln.

Moderatoren: Erik, Maulaf

Antworten
Findefix

Many Languages: Asterix speaks Hungarian (Magyarul)

Beitrag: # 32076Beitrag Findefix »

<at> Jochgem:

Hallo Hendrik Jan!

Ich bin zwar kein Sprachensammler - und kenne mich auch dementsprechend zuwenig damit aus, ... aber WARUM scheint überhaupt keine ungarische Übersetzung von Asterix XXII (Überfahrt) bei den Ungarisch-Ausgaben auf eurer Seite auf, wenn mir doch selbst eine vorliegt, welche von "alfa Comic" 1986 in zwei Teilen herausgebracht wurde :?:

Danke für die Auskunft,
mit LG aus Ö., Andreas
Dateianhänge
Asterix és a nagy átkelés - alfa Comic, 1986.jpg
Asterix és a nagy átkelés - alfa Comic, 1986.jpg (97.9 KiB) 3872 mal betrachtet
Benutzeravatar
Jochgem
AsterIX Elder Council Member
Beiträge: 449
Registriert: 13. November 2001 11:58
Wohnort: Leiden, The Netherlands
Kontaktdaten:

Re: Many Languages: Asterix speaks Hungarian (Magyarul)

Beitrag: # 32096Beitrag Jochgem »

Dear Andreas,

Thank you for reporting this (half) album to us. You ask why we do not have that edition in our lists. Frankly there can be two reasons. The most realistic one is that we did not know about the book. It is people like you that report new finds from all over the world (and we are very grateful to them). The Crowd is working with us, as one says these days. The second reason is that we are sometimes very inconsistent. We started by having only books, not magazines. Then (like is this case) once in a while we hear about a book-magazine in two parts. Usually we add that to the lists when the language is otherwise rather unknown. In the case of your Alfa discovery I do not know. I recall publication in Alfa, but as far as I know these were all magazine serializations. Until this one. I will notify colleague Hans.

Thanks. If another reader wants to report missing Asterix translations, or just gossip about new projects, please use the email under contact at our site link below the message.
Hendrik Jan

Asterix in 100+ translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages
Findefix

Re: Many Languages: Asterix speaks Hungarian (Magyarul)

Beitrag: # 32098Beitrag Findefix »

Hallo Hendrik Jan!

Ich finde diese Publikation v. a. deshalb interessant, weil das XXII. Asterix-Abenteuer überhaupt nur in dieser Form in ungarischer Sprache erschienen sein dürfte, es aber somit der Leserschaft des Landes auch nicht vorenthalten wurde :!: - Vielleicht vermag Dir ja auch das Impressum noch irgendwie nützlich zu sein, - ich hänge es mal hier an..

LG, Andreas ;-)
Dateianhänge
Impressum.jpg
Impressum.jpg (51.42 KiB) 3843 mal betrachtet
Sellix

Re: Many Languages: Asterix speaks Hungarian (Magyarul)

Beitrag: # 32099Beitrag Sellix »

Guten Tag,

As HJH wrote; we do need information from collectors. Without all the information we have got and still get the website shouldn't be the website as it is today.

However we have some rules for our website when we add translations, publishers and titles. As it is impossible to be complete concerning Asterix in magazines, we decided not to add magazines. We have some exeptions. Greenlandic for example, which only appeared in a newspaper (but it was to unique to ignore it) and in case Asterix is published in several parts without other comics. Think about the Argentinian [1] in 4 parts, some Chinese in 2 or 3 parts etc.

In my collection I have an Asterix story in 3 parts published in Alfa magazines but there are also comics in these magazines like Luky Luke. I also have an Asterix in an Alfa Junior, but also with other comics. If your Alfa Junior is an Asterix only magazine, we need to investigate which titles appeared in how many parts in Alfa Junior without other comic stories. Then we add them at our Hungarian language page.

Info about Asterix in Alfa magazine editions and in how many parts:
http://wiki.kepregeny.net/index.php/Alfa

Grüss,

Hans
Findefix

Re: Many Languages: Asterix speaks Hungarian (Magyarul)

Beitrag: # 32100Beitrag Findefix »

Hallo Hans!
In my collection I have an Asterix story in 3 parts published in Alfa magazines but there are also comics in these magazines like Luky Luke. I also have an Asterix in an Alfa Junior, but also with other comics. If your Alfa Junior is an Asterix only magazine, we need to investigate which titles appeared in how many parts in Alfa Junior without other comic stories. Then we add them at our Hungarian language page.
Also, ich kann Dir versichern, daß in dieser Ausgabe von April 1986 kein weiterer Comic abgedruckt wurde, weil mein Heft vollständig ist, das zeigen die vorhandenen Seitenzahlen; - es sind lediglich ein paar "side-stories" darin zusätzlich enthalten, dies sind aber ausschließlich redaktionelle Beiträge. Der erste Teil dieser Asterix-Veröffentlichung umfasst, wie auch unter Deinem Link angegeben, die Seiten 1 bis 24 des Original-Albums, die Fortsetzung scheint dabei der Mai-Ausgabe vorbehalten gewesen zu sein. - Wie gesagt, ist es jedoch die einzige ungarische Übersetzung dieser Geschichte, soweit ich das überblicken kann, von der ich aufgrund eurer "Asterix Around the Word"-Seite nicht ausgegangen war, daß eine solche überhaupt existieren könnte, was zu meiner Anschaffung des Magazins als vermeintliche Rarität geführt hatte; ... jedoch bin ich eigentlich kein Sprachensammler und kenne mich, wie schon eingangs erwähnt, dabei auch einfach zuwenig aus. ;-)

LG, Andreas
Antworten