Zoals op het Duits forumgedeelte al gemeld werd, wordt er dus een wedstrijd georganiseerd waarbij je een foto kan insturen, van jezelf "en gauloise".
De winnaar wordt gecast in het nieuwe album. Of zo'n casting ook wil zeggen dat je in outfit moet komen opdraven ergens, zal nog wel blijken.
Het is hier thuis al danig besproken, want mijn eerste reactie was, leuk, maar ik doe daar zeker niet aan mee.
Waarop mijn man zei dat ik daar 100% zeker wel aan moest deelnemen, want dat het echt niet kon om niet mee te doen als je elke dag met Asterix bezig was en een Asterixvleugel op je onderbeen hebt staan.
http://www.charentelibre.fr/2015/01/30/ ... 937939.php
Punt is, ik heb een hekel aan gefotografeerd worden (ik ben heel goed in op foto's staan alsof ik verschillende stoornissen heb). En hoewel ik in het dagelijks leven niet verlegen ben, moest ik vorig jaar mij al volledig overtuigen om een handtekening te gaan vragen op de boekenbeurs. Dus als je na die foto nog iets moet doen, dan ga ik dood van de zenuwen denk ik. Volgens mij is een deel van mijn Asterix-fan zijn in mijn zesjarige ik blijven hangen, want ik heb daar dus totaal geen last van als het niet over Asterix gaat.
Benieuwd of er hier mensen zijn die een foto willen insturen? En wat vinden jullie van het idee op zich?
Ik ben ook wel benieuwd over hoe dat in het scenario verwerkt gaat worden, ik neem aan dat de personages al bedacht zijn en dat het wellicht bijrollen worden, of dat de personages worden aangepast.........Het is allemaal wel leuk, maar het blijft gewoon belangrijk dat het scenario leuk is. Ergens lijkt het me toch nog een beetje op een marketingstunt. Of net een eerbetoon aan de fans, ik weet nog niet wat ik er van moet denken.
Als het verhaal maar goed is. Straks sta je met je hoofd in een Asterix-album naast een paarse alien.